Julia Heimonen Davis

Lite arg bara

Kategori: Allmänt

Något jag stör mig så förbannat mycket på är människor som ska veta allt hela tiden. Speciellt om personer dom inte känner. Jag förstår verkligen inte varför?? Vad är grejen med att veta något om någon som man inte ens känner? Varför bry sig? Varför snacka så jävla mycket bullshit?
Jag blir seriöst arg när jag hör folk sitta och prata om någon som dom inte alls känner. Och så tror dom att dom vet massa saker. Man bara ÅH håll din fula lilla käft stängd.
Kan bli riktigt sur om någon frågar mig t.ex något i stil med "visste du att Berit och Göte har gjort slut? jag har hört från Klas att det var för att.. bla bla osv"
Jag känner bara NEJ DET VISSTE JAG INTE VARFÖR I HELA HELVETE SKULLE JAG BRY MIG JAG KÄNNER DOM INTE.
Eller om någon bara "jag såg Kurt och Karin gå tillsammans förut, visste du att dom umgicks?"  Jag känner bara OCH? VARFÖR BRYR DU DIG?
 
Eller när någon snackar om något som har hänt. Och den personen inte ens var där och såg vad som hände, utan bara snackar en massa skit. 
Jag förstår inte varför? Varför bry sig? Varför kan inte folk bara mind their own business?
 
Folk som inte kan hålla tyst om "hemligheter" är också något som gör mig sjukt arg. 
Om en vän har sagt något i förtroende till en, så går man ju inte och säger det till någon annan. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: